Bart Brüggenwirth

Dagvoorzitter, Panellid, Spreker

“Building better brands for a better world”

Ik ben een marketeer met een missie om positieve veranderingen te realiseren en help bedrijven meer waarde te creëren door duurzaam te ondernemen.

Ik ben een marketeer met een missie en benut de kracht van marketing om positieve veranderingen te realiseren. Ik help bedrijven maatschappelijke uitdagingen om te zetten in marktkansen. In 2003 richtte ik als pionier in duurzame marketing b-open op. Ik ondersteun bedrijven bij de ontwikkeling van hun duurzaamheidsbeleid en bij de integratie daarvan in hun positionering, marketing, innovatie en communicatie. Dat begint bij een heldere purpose of de maatschappelijke betekenis van het bedrijf of merk. Niet als truc, maar gefundeerd in de identiteit van bedrijven, zodat die authentiek en geloofwaardig is. Om daarmee het verschil te maken en waarde te creëren voor de onderneming, haar klanten én de maatschappij.

Als drijvende kracht achter de Monitor Merk & Maatschappij, het grootschalige marktonderzoek met MarketResponse naar de houding van de consument ten aanzien van duurzaamheid, medeoprichter en bestuurslid van NIMA WereldMarketeers en gastdocent op Nyenrode wil ik anderen inspireren en faciliteren. In juni 2017 verscheen mijn boek ‘Sterke merken, betere wereld’, dat gehonoreerd is met een top 3 positie van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017.

Tarief:

Spreken: in overleg
Dagvoorzitter: in overleg