Kees Klomp

Dagvoorzitter, Interviewer, Panellid, Spreker

“Stop Doing Business. Start Being Human”

Kees Klomp is voorvechter van de Betekeniseconomie en betekenisvol ondernemen; een beweging/ontwikkeling waar de maatschappelijke winst van bedrijven gelijkwaardig wordt gewaardeerd met hun zakelijke winst. Klomp schreef een vijftal boeken over deze onderwerpen, waaronder de managementboekbestsellers Handboek Betekenisvol Ondernemen en Pioniers van de Nieuwe Welvaart. Klomp is een veelgevraagd en gepassioneerd spreker.

“Ik ben in 1968 geboren in Haarlem en studeerde Politicologie en Communicatiewetenschap aan de UVA. Na +/- 15 jaar werkzaam te zijn geweest als marketingadviseur bij de internationale adviesnetwerken BBDO, Y&R en TBWA, heb ik in 2005 besloten om me helemaal te focussen op betekenisvol ondernemen. Ik geloofde – en geloof nog steeds – dat het een achterhaald en beperkend beginsel is dat bedrijven louter bestaan om alleen geld voor een selecte groep aandeelhouders te verdienen. Bedrijven bieden juist geweldige mogelijkheden om maatschappelijke verbetering voor alles en iedereen te bewerkstelligen. Dit beginsel is met bekende en succesvolle betekenisvolle ondernemingen als Tony’s Chocolonely, Dopper, De Vegetarische Slager, TOMS, Moyee Coffee en Van de Bron ondertussen natuurlijk breed geaccepteerd en zelfs leidraad geworden voor de toekomstige ontwikkeling van bedrijven en onze economie. Hetgeen de Betekeniseconomie wordt genoemd. Ik heb hier sinds 2005 een vijftal boeken over geschreven, waaronder Handboek Betekenisvol Ondernemen wat bij de laatste 3 genomineerde boeken van het Managementboek van het Jaar zat, en resulteerde in een speciale uitzending van VPRO Tegenlicht over de Betekeniseconomie: Het Rendement van Geluk.

Tarief:

Spreken: in overleg
Dagvoorzitter: in overleg