Het laatste nieuws

Bedrijven helpen bij het omzetten van maatschappelijke uitdagingen in marktkansen. Dat is de missie van marketeer Bart Brüggenwirth. Hij is met ingang van 1 juni 2019 als associate partner verbonden aan SAMR Marktvinders.

Drs. Bart Brüggenwirth richtte als pionier in duurzame marketing in 2003 bureau b-open op. Daarvoor had hij al ruim vijftien jaar ervaring in marketing, merken- en communicatiemanagement voor uiteenlopende nationale en internationale bedrijven. Hij benut de kracht van marketing en merken om positieve veranderingen te realiseren.

Brüggenwirth werkt al geruime tijd samen met SAMR. Hij is de drijvende kracht achter Dossier Duurzaam, het grootschalig marktonderzoek van SAMR en b-open naar de houding van consumenten ten aanzien van duurzaamheid. Daarnaast is hij medeoprichter en bestuurslid van NIMA WereldMarketeers, gastdocent op Nyenrode en spreker op events (te boeken via SpeakOut!). Ook is hij auteur van het boek Sterke merken, betere wereld, dat de top 3 behaalde van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017.

SAMR spreekt hem aan omdat het staat voor business met een maatschappelijk hart. “In dat speelveld ben ik ook actief. Ik werk al lang met SAMR samen en aansluiting met het netwerk van business consultants voelt als een logische volgende stap. Dit biedt nog meer mogelijkheden om factbased te adviseren en samen te werken met een multidisciplinair team van topspecialisten”, aldus Brüggenwirth.