Bart Brüggenwirth
Spreker, dagvoorzitter, panellid
“Building better brands for a better world”
Ik ben een marketeer met een missie om positieve veranderingen te realiseren en help bedrijven te groeien door duurzaam te ondernemen.
Ik ben een marketeer met een missie en benut de kracht van marketing om positieve veranderingen te realiseren. Ik help bedrijven maatschappelijke uitdagingen om te zetten in marktkansen. In 2003 richtte ik als pionier in duurzame marketing b-open op. Ik ondersteun bedrijven bij de ontwikkeling van hun duurzaamheidsbeleid en bij de integratie daarvan in hun positionering, marketing, innovatie en communicatie. Dat begint bij een heldere purpose of maatschappelijke betekenis van het een bedrijf of merk. Niet als truc, maar gefundeerd in de identiteit van bedrijven, zodat die authentiek en geloofwaardig is. Om daarmee het verschil te maken en waarde te creëren voor de onderneming, haar klanten én de maatschappij.

Als drijvende kracht achter Dossier Duurzaam, het grootschalige marktonderzoek met GfK naar de houding van de consument ten aanzien van duurzaamheid, medeoprichter en bestuurslid van NIMA WereldMarketeers en gastdocent op Nyenrode wil ik anderen inspireren en faciliteren. In juni 2017 verscheen mijn boek ‘Sterke merken, betere wereld’, dat gehonoreerd is met een top 3 positie van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017.
Duurzaam ondernemen
Gedrag en gedragsverandering
Marketing, purpose
Talen:
Nederlands
Engels
Tarief:
Spreken: in overleg
Dagvoorzitter: in overleg
Rol:
Dagvoorzitters
Spreker
Panellid